IMG 0888

Turleder: Thomas
Gitte. Lars. Benny ClausB og Kaj

Vi var 5 fyre og en enkelt fyrinde i selskabet.

Tørvejr - omsider. Hele dagen havde det blæst og vinden var stadig pæn, fra SSV, men det var lovet at den flovede ved 18.15-tiden og det holdt heldigvis stik, samtidig med at det klarede op så vi fik en rigtig flot aften.

Turen gik til Kerteminde Sydstrand hvor kajakkerne blev skudt i et blikstille sø. Fodkold, bevares, men selv det at skifte tøj var ikke slemt.

Og inden tøjskiftet havde Gitte såmænd talt med formanden for Kerteminde Kajakklub, som inviterede os til bare at nyde godt af deres klubhus og faciliteter. Meget gæstfrit.

45 min. rolig padling førte os til de 2 strandhuse - vel cirka en 4 km - hvor vi rastede inden turen gik retur.

Timingen var perfekt, så vi ramte bilerne netop som mørket kom.

En fantastisk tur, virkelig velplanlagt og hyggeligt selskab.

På turen havde Kaj drømt om varm kaffe, franskbrød med ost,en lille en og hygge i klubhuset og vi fik det hele

Lars

IMG 2371

Turleder Bent
Øvrige John K, Kaj, Mogens, Jesper B, Anne Sofie og Maria

Thurø rundt 16,5 km

Anemoner, skrænt og skov
Dæmning imod strøm

En skøn solskinsdag uden vind, Bent havde allerede til standerhejsning annonceret at dagens mål var Thurø. Lidt gråvejr på køreturen, men hurtigt sol. Vi fik pakket og sat i vandet. Langs Thurø kyst mødte vi en flok børn som ville med det kom de nu ikke og så satte turlederen tempo på for at nå shelterpladsen før dem til dagens første pause med hele to kager. Videre rundt på klart vand gik turen til 2. pausested, det var lidt vanskeligt at finde og der var lidt forvirring omkring "øen" , der viste sig at være navnet på et hus. Til gengæld fik vi selskab af en noget stor rotte, der løb ivrigt rundt og hoppede fra sten til sten. Selv de mest "bord-bænkesæts entutiastiske" lod til at nyde en plet græs i solen. Videre rundt nåede vi til den største udfordring, nemlig Thurødæmningen, hvor vi kom lidt modstrøms. Alle klarede det dog i fim stil og så var vi snart hjemme, hvor der var tid til et hurtigt dyp i vandet for de, der ville inden turen gik hjemad.

image2

Turleder. Thomas
Maria. Begitte. Erik R. Hong. Van og Kaj
Første onsdags i år var kold, men det regnede ikke. Vi kørte til Dalby bugten inders inde, hvor der ikke er så mange sten.
Da vi bar kajakker ned, spurte jeg Begitte om ,hvad hun dog havde i den tunge kajak, det opdagede jeg senere.
Under omklædningen opdagede jeg at jeg havde to ro jakker med, men ingen våddragt, det var ikke så godt, men så trak Begitte et par bukser op af kajakken og jeg var reddet.
Vi blev enige om at ro i fyrre minutter, holde en lille pause og tilbage, det blev til i alt 8 km. Udturen var med lidt vind i ryggen, så holde pause, det var så koldt, at jeg ikke drak nogen øl i pausen. På tilbage turen blæste det lidt op, og vi fik modvind, så vi kunne arbejde os til varmen.
På turen havde jeg drømt om varm kaffe, franskbrød med ost ,en lille en og hygge i klubhuset og jeg fik det hele
Kaj

image1

Turleder Bent Bjerrum

Deltagere: Mogens, Bent, Begitte R. A., John K, Kaj, Birgitte M. Reinsborg, Erik Reinsborh, Benny, Lene G. Jensen, Anne Sofie, Hong,

Der var 11 kajakroer der var dukket op denne 2. Påske dag, for at deltage i mandagsroning.

Efter at kajakkerne var læsser foreslog Bent en tur rundt om Helnæs, eller en tur fra Agernæs havn til fyret, der var stemning for det sidste.

Vejret var lidt diset, men uden meget vind, og det viste sig senere på turen, at solen dukkede op mellem skyerne, men det holdt dog ikke hele turen.

Vel ankommet til Agernæs havn, blev der skiftet til ro udstyr, og kajakkerne blev sat i vandet med kurs mod fyret. Efter en halv times roning var det tid til kaffe pause, og Bents medbragte kringle.
Derefter gik turen igen mod fyret.

Vel ankommet til fyret, fandt vi et par borde og bænke sæt, hvor vi kunne indtage den medbragte frokost. Det så ud til at være et yndet sted for lystfiskere, for der var parkeret en del biler ved fyret, og der var flere lystfiskere som fiskede fra stranden.

Da frokosten var vel overstået gik turen igen mod Agernæs havn. Turen blev taget i et stræk, for det så ud til regn, og vi ville gerne være tilbage inden der kom regn.

John

IMG 20240325 121928 HDR

Turleder. Bent
Øvrige. Finn. Anne Sofie. Peter. Mogens. Mike. Bent og Kaj
Anne Sofie kom med et forslag, vi kunne køre til Agernæs havn og ro mod vest til Sønderby Bjerge, da det er en tur vi ikke har prøvet før, syntes vi alle det var en god ide.
På havnen er der en toilet bygning, der gav god læ til omklædning og ved siden af en sandstrand, så det er et godt sted at starte. Der var lidt vind og lidt små bølger med modvind.
Vi roede til vi kom til bjergene, hvor vi gik i land til kaffe og drømmekage vi kom ikke op på bjerget med den flotte udsigt,de gamle mænd synes. det var for glat og der nok var koldt på toppen.. Der kom lidt sol, men vi måtte videre langs kysten til vi havde roet 7,5 km. så fandt turlederen et bord og bænke sæt ved Saltofte strand til frokosten
Hjemturen var med medvind og i et stræk, men det gik hurtigt. Omklædningen var kold, vi glæder os til foråret.
Kaj

image4

Turleder: Erik R, andre: Thomas, Lene GJ, Hong, Begitte og Maria

Har du sorg i sind
Tag til Lundeborg, er du
glad, kom alligevel

Svaner flot i flugt
Islandsk hest i skov på skrænt
Sol og regn på skift

Rød og hvid kajak
Madpakken blev våd af regn
Krusning op og ned

På turen ned til Lundeborg kom jeg til at nynne på en gammel traver af en sang.
I får den lige her:

"Er du trist og har du sorg i sinde
så ta' med mig ned til Lundeborg
for det er det bedste sted på jorden
her jeg tror at verdens ende går
her er skov og strand, her er havn og vand
her er fiskerpige, her er fiskermand
er du trist og har du sorg i sinde
så ta' med mig ned til Lundeborg"

For den viste sig faktisk at være tæt på sandheden. Om Lundeborg er det bedste sted på jorden er jo nok subjektivt. Fiskerpiger så vi ikke, men en 4-6 fiskermænd fik vi roet rundt om. Skov, strand, havn og vand er der og turen var god. 6 kajakker i samme rød/hvide farveskala blev læsset. Afsted gik det i blæst og lidt uro på vandet, men sandelig om ikke Erik havde sørget for kaffe og kage allerede efter 1,5 km. Enkelte byger fik vi også, den kraftigste mens vi spiste frokost, men hvad gør det, når selskabet er godt og der er svaner og selve køreturen også er smuk og endda byder på en enkelt træ-giraf? Og så gav det jo naturens belønning til folk, der er ude i regn, nemlig regnbuen, smuk var den og enden var i havet, så lykken må findes på vandet -i en kajak?

Tilbage i klubhuset havde Søren, Helle og Peter grillet pølser efter de havde været flittige med kajakpolering. Alt i alt en hyggelig dag.

1000006193

Vejlbyfed d. 19 .marts 2024
Deltagere: Bent, Kaj, Mogens, Yvonne og Carsten.
Med en god vind fra sydøst måtte vi kigge på Nordfyn, og Bent havde udset sig Vejlbyfed, et godt valg, så vi pakkede os sammen og kørte afsted.
Den kolde vind lavede lidt buler på vandet ved Vejlbyfed, så det var med at komme ned i kajakken og få lidt varme.
Vi fik hurtigt varmen og ved Båring strand spottede turlederen en bænk med læ, hvor kaffen og kagen kom på bordet.
Vi var nu kommet lidt i læ så det gik godt derudad og vi blev enige om at spise ved Båring havn. Her dukkede trangiaen op, da Kaj havde hyldebær og rom med. Han havde dog glemt sukker. Pludselig gik han en lille tur og vendte tilbage med sukker.
Det varmede godt og gav god energi til hjemturen, hvor der selvfølgelig også var kaffe og kage.
Tak for en dejlig dag.
Carsten

Turleder: Benny, andre: Erik R, Begitte og Maria

Søndag i solen
Fjellebroen, luftballon
Snak og påskeæg

Så er foråret her for alvor, temperaturen (4°C) var højere, end vindstyrken (3 m/s).
Efter en smuk biltur mod Ballen havn satte vi de 4 kajakker i vandet og satte mod vest i retning mod Fjellebroen. 1. pause blev en på en skøn, solfyldt plet og Benny gav påskeæg, så forårsstemningen var komplet. Herefter gik turen mod Fjellebroen ad stille vand med en del fiskere. Frokosten blev ved Nakkebølle, hvor udsigten var flot, men bænken af halvvejs tvivlsom kvalitet.
På både ud og hjemtur var der store flokke af svaner. Hjemturen blev i et stræk, da vi var varmet godt op og alt gled planmæssigt. Vel i havn fik flere af selskabet årets første badetur i havvand og en enkelt hund fik hilst på. På hjemturen mødte vi både en pony og en luftballon.
Helt bestemt en god måde at bruge en søndag.

20240304 125336

Turleder: Bent
Øvrige deltager: Anne Sofie, Carsten, Erik R, Finn, John K, Kaj, Mogens, Birgitte
Efter nogen diskussion om vind og vejr kørte vi til Sandager Næs, hvor vi satte i ved shelterpladsen. Årets første mandagstur kunne tage sin begyndelse. For en del af os også årets første tur. Med en pause på flere måneder trængte kajakmusklerne at blive rørt og leddene til at blive smurt. Kursen blev sat mod Assens og vi gled afsted på meget stille vand. Ved første kaffepause nød vi Kajs hjemmebragte brunsviger og kanelstang, inden vi roede videre til Assens, hvor vi satte madpakkerne til livs. På tilbageturen kunne man godt mærke den omdiskuterede blæst, uden det dog gav anledning til vippeture. Vi var så heldige, at John også havde kage med, så vi måtte havemandag d. 3-4 Sandager Næs endnu en kaffepause. Bent-bænke-spotter havde på udturen spottet to højt og i læ beliggende bænke (perfekt turledelse), hvor vi spiste blåbærmuffins og samlede kræfter til de sidste par kilometer. I alt kom vi op på knap 15 km. Traileren blev læsset under skarp havørneovervågning.
Tak til alle for en dejlig start på sæsonen og i særdeleshed tak til Bent, vores utrættelige mandagsturleder!!!
Birgitte

1000005392

Kajakklub på tur
blæst, regn og kig til solen
selskab altid godt

Sjak, Søren, Benny, Kaj, Lene og Maria
6 grader C, 9 m/s Fuglsang til Hasmark Oase
Efter en skøn forårsdag uden kajak kom vi til en søndag med regn og blæst. Kajak er jo en vandsport, men vi vil nok helst have det under kajakken. Det afholdt ikke 6 friske klubmedlemmer fra at pakke traileren og køre til Fuglsang, hvor vi klædte om og satte kajakkerne i. Turen gik sydøst på mod oasen ved Hasmark. Det betød at vi startede med vinden imod os og noget bølger, så der skulle arbejdes indtil pausen. Tøjvalgtet afspejlede vejret med masser af varmt tøj og et par enkelte sydvester - den ene sydvest var fin, rød og lignede noget der kunne være båret af Paddington Bjørn. Det gjorde dog også at vi fint holdt varmen. Det sidste kvarter inden pausen erklærede Lene ivrigt at nu var solen ved at bryde igennem. Pausen blev strategisk henlagt til shelteret ved strandoasen, hvor vi satte os i en halv rundkreds, der blev nydt både madpakker, kaffe, Kajs kage og en enkelt flødekaramel. Da vi kom ud af shelteret var det tørvejr, så hjemturen startede tørt, det holdt ikke hele vejen, selvom den var noget hurtigere, end udturen, da vi nærmest blev blæst hjemad. Da alle efter lidt udfordringer var godt i land opdagede flere af os muligheden for at hoppe i vandpytter inden turen gik hjem til klubben
Maria.

Turleder: Sjak
Deltagere: Henrik, Thomas, Bent, Kaj, Maria, Lene G, Søren og Tonni
Vi var 9 håbefulde roere der var mødt op denne skønne søndag morgen. For de fleste af os var det længe siden vi havde været ude at ro så nu skulle det være. Vinden var 7 m/s fra syd så turlederen ville have os nordpå og valgte Fuglsang som udgangspunkt. Vognen blev hurtigt læsset og så afsted, vi kunne næsten være i 2 biler, der var dog nogle som mukkede over bagsædepladsen.
I Fuglsang blev kajakkerne læsset af på stranden, og så hurtig omklædning. Vandet var, som ventet, fuldstændig roligt så det var bare i bådene og så afsted. Turlederen havde valgt at vi skulle mod venstre, altså nærmest nordpå eller nordvest for de mere krakilske. Det var en flot tur og dejligt at være på vandet igen. Vi sejlede ud til det grønne skur, der ligger Ca. 5 km. fra hvor vi sætter i, og så i land og spise frokost. Turlederen havde også en dejlig kage med, et eksempel til efterfølgelse for fremtidige turledere.
Trods madpakker og dejlig kage blev det efterhånden køligt at sidde stille, så vi gik i kajakkerne igen og satte snuden hjemad. Tilbage i Fuglsang fik vi læsset kajakker og blev klædt om og så mod Odense. Jeg var med i bilen der trak kajakvognen og da vi kom til klubben, undrede vi os over at vi var de første. Vi snakkede om, at de havde taget en "genvej", men da det ikke var Kaj der kørte den bil, forkastede vi hurtigt idèen. Endelig dukkede de op og havde champagne og kransekage med. Årsagen var at Henrik om mandagen (29:01) blev rund, og det skulle vi fejre. I klubhuset blev passende glas fundet frem og champagne og kransekage budt rundt, en dejlig afslutning på dagen. Tillykke Henrik. Som vi sad der og sippede champagne, snakkede vi om, at det kunne måske være en ide til afslutning på fremtidige onsdagsture, i stedet for kaffe og ostemadder. Jeg ved ikke om det er clearet med kasseren.
Tonni

oldlogo

Seneste ture 2024

Onsdag d. 10-4 Kerteminde N.Onsdag d. 10-4 Kerteminde N.

Turleder: Thomas
Gitte. Lars. Benny ClausB og Kaj Vi var 5 fyre og en enkelt fyrinde i selsk [ ... ]