IMGP1065 600 x 450

Det blev en seniortur med Jørgen Roiy, Kaj og Mads. Yngstemand Kaj var turleder, og han havde lagt en god plan: Vi sejler med solen, så får vi behagelige bølger imod os syd for Thurø og medvind og medstrøm i Thurøsund på vej mod Skårupøre. Og sådan sejlede vi de 15 km.

Det var dag 1 for Odins Bro, så vi tog vejen henover kanalen. Det var rigtig flot. Oppe fra broen ses tydeligt, at Odense er en havne- og industriby. Og ruten mod Svendborg er meget nem, kun højresving fra vi starter inde ved klubhuset. Jørgen havde et lille problem, for han ville give brunsviger til formiddagskaffen, og der var ingen bagere på vejen. Så han måtte op på campingpladsen ved Smørmosen på Thurø. Hemmelighedsfuld kom han tilbage med en hvid pose. Det var simpelthen den flotteste nøddetærte, man kan tænke sig. 90 grader til hver. Vi nød den til kaffen ude på Thurø Rev, og der var masser af muskelkraft i den tærte. Så vi nåede uden besvær frem til kajakklubben i Troense og gik i land ved kajakbroen. Frokost på havnen. Dejligt sted. Og naturligvis kunne vi supplere madpakkerne med argurker fra Kajs have. Kaj læste om Thurø for os, og næste gang vi kommer til Thurø, så må vi op og se Thurø kirke og den flotte kirkegård, hvor Tom Kristensen og Valdemar Rørdam ligger begravet.

På den sidste del af turen var solen kommet frem. Det gav varme i ryggen, og vandets farve skiftede fra mørk skygrå til grøn bundfarve. ---- Ved Øgavl spurgte Jørgen og jeg, om vi ikke kunne tage en omgang til, men på sin sædvanlige milde måde fortalte Kaj, at vi kunne jo nok forstå, at når han havde lovet chefen at være hjemme klokken 5, så kunne det jo ikke lade sig gøre. Men havbadet bagefter, det ville ingen af os undvære.

Mads

Seneste ture 2020

Bowling d. 25-1Bowling d. 25-1

Så blev det den aften, hvor hele OHK skulle ud og bowle. Vi mødtes kl 18 og skulle bowle,  [ ... ]

Flere artikler

Seneste ture 2019

Søndag d. 29-12 EnebæroddeSøndag d. 29-12 Enebærodde

Turleder Sjak
Deltager: Hanne, Mogens, Kaj, Bjarne, Henrik, Jess, Dorthe, Lene, Bent, Begitte [ ... ]